Varemerkene Står For Fall

Kapitalisme-tilhengerne er i ferd med å avvikle kapitalismen — helt uten å ha skjønt forskjell på marked, kapital, arbeid og dødkapital.

Forbrukernes disponible inntekt i rike vestlige land lar seg ikke lenger opprettholde av forbrukerfinansprodukter.

Dette tvinger en påtakelig porsjon av all betalingsevne, betalingsvilje og derav etterspørsel bort fra markeder.

Særlig rammes de største vekstmarkedene de siste årene: abonnementer på data, kommunikasjon og innholdstjenester til disse, som for eksempel internett, telefoni og strømmetjenester.

Publikums etterspørsel flytter seg i stedet over til markedene for livsnødvendigheter. Det gjelder særlig matemner av de billige varemerkene, som de rikeste korporasjonene ikke har varemerkerettigheter til. Det leder til total kollaps i tillit til varemerkers markedskraft.

Børsregler om meldeplikt sikrer at slike endringer i markeder gir store utslag i verdipapirmarkedene, altså på børsen. Vi får se et hysterisk bortfall av etterspørsel etter de tradisjonelt sterke aksjene, slik at kursene stuper.

Dermed vil reelle verdier nok til å sysselsette og brødfø 10 milliarder mennesker blir utslettet — bare fordi det ikke med overveiende sannsynlighet lar seg gjøre å fortsette økt verdistigning på verdipapirene og deres forventede avkastning (dividende).

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s